Eerste lesweek! - Reisverslag uit Khura Buri, Thailand van Susanne Schokker - WaarBenJij.nu Eerste lesweek! - Reisverslag uit Khura Buri, Thailand van Susanne Schokker - WaarBenJij.nu

Eerste lesweek!

Door: Susanne Schokker

Blijf op de hoogte en volg Susanne

28 Augustus 2015 | Thailand, Khura Buri

Afgelopen maandag heb ik de eerste lesdag op de basisschool gehad. Een hele leuke ervaring, maar ook erg lastig en vermoeiend, want de kinderen waren/zijn heel erg druk.

Dinsdag leek wat beter te gaan, de eerste les die we gaven aan Grade 4 ging namelijk best goed, omdat de kinderen het merendeel van de les luisterden. De tweede les ging ook goed. We gaven les aan de kindergarten, dat is voornamelijk spelletjes doen en een begin maken met tellen en het alfabet. Wij hebben ze een kleurplaat gegeven, daarmee waren ze wel even zoet. Al waren ze op een gegeven moment wel allemaal tegelijk klaar en dan kwamen ze naar je toe 'teacher, teacher, finished, finished'.
De rest van de dag verliep minder goed, af en toe kwamen we niet eens aan lesgeven toe, omdat de kinderen zo druk waren.
's Avonds uiteten geweest met een paar mensen die we hier hebben leren kennen. Zij zijn leraren op een grote school, die tegenover ons appartement staat. Ook was de nieuwe vrijwilligster Anne erbij, het was heel gezellig!

Woensdag verliep vrijwel hetzelfde als dinsdag. Pittig, jaa dat is het wel!
Ook hebben we 's avonds weer met z'n allen een hapje gegeten en daarna zijn we op de scooter gestapt naar een leuk restaurantje gereden, waar we nog wat gedronken hebben.

Gisteren kregen we 2 minuten voordat de les begon te horen dat het rooster veranderd was. Even omschakelen, maar het was geregeld. Na de eerste les gingen we naar de volgende klas. Daar schreven we informatie op het bord die we nodig hadden voor de opdracht die we zouden doen. Iets later werden we opeens uit het lokaal gehaald, we moesten toch een andere klas lesgeven. Nu werd het toch wel wat vervelend, al die wisselingen. Maar goed het gaat hier niet anders, dus met onze goede wil op naar de andere klas. Ik zal jullie niet vermoeien met hoe de rest van de lessen zijn gegaan.

Vrijdag, bijna weekend! De lessen in de ochtend gingen beter dan anders, daar waren we erg blij mee. Elke vrijdag na de lunch hebben ze hier een vrije middag. De kinderen mogen zelf weten wat ze doen. Spelletjes doen, knutselen, sporten of in de speeltuin spelen. Wij als vrijwilligers kunnen deze middag ook invullen. Dat hebben we het tweede deel van de middag ook gedaan. We hebben geprobeerd ze het liedje 'zakdoekje leggen, niemand zeggen' te leren. Met wat hulp van Google translate zijn we een heel eind gekomen. Het meezingen was wat lastig maar de kinderen begrepen het en ze vonden het heel leuk!

Na school zijn we met z'n allen naar het strand geweest en daarna lekker gegeten.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik andere verwachtingen had van de school en het lesgeven voordat ik hier kwam. Één van mijn verwachtingen was dat ik op een school zou komen waar de kinderen graag willen leren en blij zijn als er iemand komt die dat hen kan bieden. Dat is niet het geval, als het gaat om lesgeven zijn ze niet stil te krijgen en rennen ze alle kanten op. Soms kom je niet eens aan lesgeven toe. Er waren er zelfs een paar die gewoon achter in de klas in een kringetje zaten te kaarten, terwijl wij lesstof aan het uitleggen waren... Goed, genoeg gezeurd.

Al met al vind ik het wel een hele ervaring en ben ik blij dat ik dit mee mag maken. We zien wel wat de komende twee weken nog zullen brengen.

Nu eerst weekend!

  • 30 Augustus 2015 - 08:46

    Gerda Hoff:

    Z
    Goed bezig Suus, zit volgens mij een beetje in de genen.xxx


  • 01 September 2015 - 12:49

    Martijn:

    Mooi verhaal Suzanne! Zo zie je maar weer dat verwachtingen vaak anders uitpakken :-) Een super ervaring voor je. Veel succes de volgende 2 weken en geniet ervan, ook al gaat het af en toe wat lastig. Groetjes vanuit Leeuwarden!

  • 01 September 2015 - 13:04

    Susanne Schokker:

    @Gerda jaa dat denk ik ook! En ik moet zeggen, het gaat al weer wat beter dan vorige week :) liefs

  • 01 September 2015 - 13:06

    Susanne Schokker:

    @Martijn bedankt!! Jaa dat is zeker waar en het gaat al weer wat beter dan vorige week. Ik ben zeker aan het genieten, heel gaaf om dit mee te maken. Groetjes!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Susanne

Actief sinds 22 Juni 2015
Verslag gelezen: 305
Totaal aantal bezoekers 8936

Voorgaande reizen:

12 Augustus 2015 - 19 November 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: