De laatste schoolweek is aangebroken - Reisverslag uit Khura Buri, Thailand van Susanne Schokker - WaarBenJij.nu De laatste schoolweek is aangebroken - Reisverslag uit Khura Buri, Thailand van Susanne Schokker - WaarBenJij.nu

De laatste schoolweek is aangebroken

Door: Susanne Schokker

Blijf op de hoogte en volg Susanne

09 September 2015 | Thailand, Khura Buri

Vrijdagmiddag zijn we na een lange reis (wat veel korter had gekund) aangekomen in Ao Nang. Daar hebben we pizza gegeten (niet zo goed als thuis en in Italië natuurlijk)! Na ons avondmaal zijn we naar het appartement gegaan en gaan slapen. Die nacht ben ik veel wakker geweest, ik was erg misselijk en had het heel erg warm. Na een kort nachtje zijn we de volgende dag vanuit Ao Nang met de boot naar Tonsai Beach gegaan. Vanaf daar was het 5 minuten lopen naar Railay Beach West, tenminste dat is wat ze zeiden. Ik denk dat we er ongeveer 20 minuten over gedaan hebben, we moesten namelijk door een vrij glibberige jungle. Maar het was wel leuk om mee te maken. We hebben zo'n 3 uren heerlijk op het strand gelegen. Tussen Railay Beach West en Railay Beach East hebben we geluncht en daarna zijn we wezen kanoën. Na het kanoën zijn we naar East gelopen, wat maar 10 minuutjes was. Daar hebben we bij een leuk restaurantje gezeten een drankje gehad en later ook een hapje gegeten. Ook was daar 's avonds weer Thai Boxing, maar hier ging het er wel wat heftiger aan toe dan in Khura Buri. Na een gezellige avond moesten we nog terug naar Tonsai. Het was te laat om met de boot te gaan, te donker om terug te gaan door jungle. De enige optie was om op dit deel van het eiland te overnachten. Helaas zat alles vol, we konden wel een kamer krijgen voor 3000 Baht (75 euro), maar dat vonden we iets teveel van het goede. Dus het kwam er op neer dat we toch terug moesten naar Tonsai, door de jungle. We vertrokken iets na twaalven richting het appartement waar we verbleven, uiteindelijk waren we om 2 uur terug. Maar we hadden het gehaald!!
Zondag hebben we nog even aan het strand gezeten tot een uur of 12, waar we werden opgehaald met de longtail boat en weer naar Ao Nang werden gebracht. Vanuit daar zijn we met de bus naar het station in Krabi gebracht, daar hebben we een minivan naar Takuapa genomen. Waar we net zoals tijdens de heenweg een enorme omweg hebben gemaakt. Toen moesten we nog de bus vanuit Takuapa naar Khura Buri nemen, wat gelukkig veel beter en ruimer zat. Om half 7 's avonds waren we eindelijk bij ons appartement. Anne en ik hadden wat eten van de markt gehaald en hebben dat in het appartement opgegeten. Daarna maar vroeg op bed gegaan, want de afgelopen nachten waren niet zo lang.

De laatste schoolweek is aangbroken. Maandag was weer een drukke dag op school. Vooral de kinderen waren heel druk. Dit kwam ook doordat de Thaise teacher niet op school was en zij is normaal vrij streng. 's Avonds een hapje gegeten bij ons favoriete restaurantje, waar een een maaltijd maar €1 is! Om 9 uur hebben Rena en ik samen een Thaise massage gehad. Dat was best wel pijnlijk, maar na die tijd voelde eigenlijk alles beter...
Dinsdag moest ik weer eens op het vervoer naar school wachten, dit keer 40 minuten. Maar wel gezellig met één van de leerlingen uit Grade 1. De schooldag ging wel goed. 's Avonds even gegeten met Anne, daarna nog een wasje gedaan en de bingo kaarten gemaakt voor woensdag.

Vanochtend (woensdagochtend) kwam ik om 5 voor half 8 beneden en de taxi stond er al. Dus heb ik snel nog even een ontbijtje gehaald en toen zijn we naar school gereden. De schooldag is goed verlopen, we deden namelijk Bingo, de enige les waarbij de kinderen rustig zitten en keurig opletten, want ze willen natuurlijk allemaal winnen.

Op dit moment zit ik bij Andaman. Straks ga ik samen met Anne en Chloe koffie drinken met de teachers van Anne, dat wilden ze graag. Daarna gaan we voor de laatste keer met z'n allen uiteten.
Morgen zal helaas al mijn laatste dag op de school zijn, omdat ik vrijdag naar Ranong moet om mijn visum te verlengen. Dan begint het echte reizen, best wel spannend maar ik heb er heel veel zin in. Vrijdagochtend zal ik mijn eentje op de bus naar Ranong stappen en vanuit daar zal ik de visa run doen. Wat inhoud dat ik even een tripje per boot zal maken naar Myanmar zodat ik een stempel krijg en dan zal ik de boot weer terug nemen en mijzelf even een middag vermaken. Want 's avonds komt de rest ook in Ranong, omdat we dit weekend naar Koh Phayam gaan.

Het rondreizen gaat nu bijna beginnen, ik hou jullie op de hoogte.

Liefs vanuit Khura Buri

  • 10 September 2015 - 08:56

    Angela:

    Spannend zeg! Wat gaat de tijd dan snel zeg, lesgeven daar houd echt niets in als ik dat zo lees...

  • 10 September 2015 - 12:19

    Susanne Schokker:

    @Angela Hee Angela, jaaa best wel spannend! De tijd gaat zeker snel er zijn gewoon al 4 weken om. Het is erg lastig om deze kinderen les te geven en al helemaal voor vrijwilligers, daar luisteren ze gewoon niet naar. Naarmate je er langer bent wel hoor, vandaag de allerlaatste dag ging eigenlijk het best! Misschien ook wel omdat ik er nu makkelijker in sta, ik dacht van het is de laatste dag dus het zal wel goed komen. Ik denk dat ik er veel eerder zo over na had moeten denken, ik was juist meer van ik wil, zal en moet ze wat bijbrengen (daarom ben ik hier). Misschien is dat ook wel gelukt, maar het zal niet veel zijn. Naar de leraren hier luisteren ze overigens wel, behalve naar de nieuwe lerares, het zal dus wel een kwestie van tijd zijn. Van iemand had ik gehoord dat het wel een half jaar tot jaar kan duren tot dat je echt gezag hebt. Dan is vier weken dus helemaal niks, maar ja dat weet ik voor eventueel een volgende keer!! En leuk dat je mijn blogs leest :) Liefs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Susanne

Actief sinds 22 Juni 2015
Verslag gelezen: 356
Totaal aantal bezoekers 8930

Voorgaande reizen:

12 Augustus 2015 - 19 November 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: