Bangkok - Reisverslag uit Sukhothai, Thailand van Susanne Schokker - WaarBenJij.nu Bangkok - Reisverslag uit Sukhothai, Thailand van Susanne Schokker - WaarBenJij.nu

Bangkok

Door: Susanne Schokker

Blijf op de hoogte en volg Susanne

18 September 2015 | Thailand, Sukhothai

Nachtbus vanuit Ranong naar Bangkok.
Maandagochtend kwamen we om 5 uur 's ochtends aan in Bangkok. We zijn naar het hostel gelopen waar we de komende nachten zullen verblijven en daar konden we meteen al 2 bedjes krijgen om de ochtend nog even een paar uurtjes langer te slapen.
Rond een uur of 10 zijn we naar Khao San Road gelopen en hebben we ontbeten. Na het ontbijt gingen we als eerst naar Grand Palace, als tweede met de tuktuk naar de Big Buddha (natuurlijk stapten wij in een tuktuk en werden we naar winkel gebracht, waar we minsten 7 minuten moesten rondlopen, zodat de bestuurder een stempel zou krijgen voor olie) en als laatst naar de Sleeping Buddha. Rond 4 uur hebben we heerlijk geluncht, beetje laat, maar we waren meer tijd kwijt dan we dachten met het bezoeken van alle tempels en Buddha's. Daarna zijn we op de taxiboot gestapt en weer terug naar het hostel gegaan. Na even heerlijk te hebben uitgerust van de lange dag, zijn we wat gaan eten bij een restaurant in de straat naast Khao San Road, een rustigere maar gezellige straat. Na het eten hebben we over Khao San Road gelopen en nog wat kleren gekocht.

Dinsdagmorgen stapten we om kwart over 7 in de minibus voor een dagtrip naar de Erawan Waterfalls, gelegen in het Erawan National Park. Nadat we nog allemaal mensen hadden opgehaald en er aankwamen was het al 4 uur later. Lopend gingen we naar de eerste 4 watervallen. Hele mooie watervallen en riviertjes midden in de jungle, alles om ons heen was groen. Bij een aantal watervallen kon je zwemmen dat hadden Anne en ik bewaard voor op de terugweg. De watervallen 5 tot en met 7 waren moeilijker bereikbaar en de afstanden werden langer. Er werd van tevoren al genoemd dat als je naar de hoogste watervallen wilde je dichte schoenen aan moest doen, natuurlijk kwamen Anne en ik op onze slippertjes aan. Maar toch wilden we het proberen, daar gingen we op onze slippertjes naar boven. Aangekomen bij waterval nummer 5, dat ging eigenlijk wel prima, het pad werd wat smaller en glibberiger maar we waren er. Zo verliepen onze tochtjes naar de watervallen 6 en 7 ook prima, het werd wel wat meer klimmen dan wandelen, maar toen we daar eenmaal aankwamen was het zo mooi dat we die hele klim allang weer vergeten waren. Het water van de watervallen en de gedeeltes waar je in kon zwemmen was heel blauw. Ook zwommen er veel vissen in die aan je benen gingen zitten, heel raar gevoel. Tot slot op de terugweg zagen we een paar hele mooie blauwe vlinders. Toen we eenmaal weer beneden waren hebben we een hapje gegeten en werden we met de minivan naar Kanchanaburi gebracht. Om daar de Death Railway te bekijken, wordt ook wel de Birmaspoorweg genoemd. Om half 8 kwamen we weer aan bij het hostel, waar we hebben gegeten en daarna meteen ons bed in zijn gedoken.

Woensdag stonden we weer vroeg op want om kwart voor 7 werden we bij het kantoor van Co van Kessel verwacht voor een fiets- en boottocht van 5 uren. Daar aangekomen zaten er ook 2 Nederlandse meiden klaar voor de fietstocht. We stapten op de fiets en gingen eerst naar China Town, daarna fietsten we weer verder langs lokale marktjes en plaatsen waar we anders nooit langs waren gekomen. Erg leuk! Ook gingen we op een gegeven moment met de boot (en de fietsen op de boot, wat af en toe nog maar net goed ging) langs allemaal mooie en rijke plaatsen, maar ook langs minder rijke plaatsen. Waar de hutjes boven het water het waarschijnlijk niet lang meer vol zullen houden. Na een hele leuke tocht, waarbij het weer meezat en we uiteindelijk maar een paar druppen regen hebben gehad, gingen we samen met Joyce en Yvette (de andere 2 Nederlandse meiden) naar een grote shoppingmall, BMK. Waar je wel een hele middag zoet kan zijn, zo groot is het. Opeens zagen we Tyron zitten, dat was zo raar, tussen alle 16 miljoen mensen in het grote Bangkok kwamen wij precies Tyron in die shoppingmall tegen! Nog eventjes gezellig gekletst want hij zou 's nachts naar huis vertrekken.
Na een hele middag rond te hebben gelopen in de shoppingmall (waar we nog lang niet alles hadden gezien), zijn we met Joyce en Yvette uiteten geweest en daarna nog wat gedronken op Khao San Road.

Donderdag hadden we op de planning staan om naar Ayutthaya te gaan maar de avond ervoor werd wat later dan we hadden gedacht dus hebben we uitgeslapen en rustig aan gedaan. Ontbijtje gegeten bij het hostel waar we onze nachten in Bangkok verbleven. En daarna heb ik mijn visum verlengt bij het Immigratie Bureau in Bangkok. Wat echt de hele middag heeft geduurd, omdat er heel veel file stond. In de avond zijn Anne, Joyce, Yvette en ik uiteten geweest bij een heel leuk restaurantje. Daarna gingen we naar de Lebua Tower, waar een Sky Bar in zit. We werden tot de 64e verdieping (de hoogste) gebracht en daar werden we begeleid naar een plekje buiten met wat sta-tafels en een prachtig uitzicht over Bangkok. Om hier binnen te komen kun je niet in je backpackers kloffie aankomen lopen, maar moet je wel nettere kleren aandoen. De prijzen voor een drankje beginnen bij 310 Baht, wat neerkomt op €7,75. We hebben het dus ook maar bij één drankje gehouden en daar een tijdje over gedaan om te genieten van het uitzicht.
(De film 'The Hangover Part II' is hier ook geweest!)
Na een gezellige avond afscheid genomen van Joyce en Yvette, want voor Anne en mij zat het laatste dagje Bangkok er alweer op.
Weer terug bij het appartement, snel gaan slapen want de wekker ging al om 20 over 3. Onze vlucht ging namelijk vanochtend om 7 uur naar Sukhothai. Kort nachtje, maar om 9 uur stonden we bij ons appartement in Sukhothai. Gelukkig konden we meteen in onze kamer en hebben we nog even op bed gelegen tot half 11, daarna zijn we naar het Sukhothai Historical Park gegaan. Daar konden we een fietsje huren en zo ons zelf vervoeren naar alle oude tempels en ruïnes. Na 3 uren rondgefietst te hebben vonden we het wel prima en gingen we weer terug naar het appartement. We hebben een lekkere luie middag gehad! Straks gaan we avondeten en morgen zullen we weer verder reizen, dit keer met de bus, naar Chiang Mai.

Dat was het weer voor nu, liefs en groetjes uit Sukhothai

• 18 September 2015 - 18:51

Martijn:

Wat een fantastisch avontuur Suzanne! Geweldig om te lezen :-) Heb je ook foto's gemaakt van die blauwe vlinder? Toevallig dat je in dat grote Bangkok toch weer een bekende tegenkomt. Veel plezier en een goed weekend!!

• 20 September 2015 - 14:26

Susanne Schokker:

@Martijn Hoi Martijn, jaa het is heel gaaf hier! Heb helaas geen foto van de blauwe vlinder, die was alweer weg gevlogen. Jaa dat was zeker heel toevallig! Dankjewel en jij ook fijn weekend (al is het nu al bijna om) liefs!

• 25 September 2015 - 17:32

Anton:

Bedankt voor je kaart, Susanne! Leuk, die foto's van voor Suus en mij bekende plaatsen!
    Ook je verslagen vinden we heel interessant. Intussen zit je al in een heel ander deel van Thailand. We vinden het geweldig wat je doet! Ben je nog in Thailand of al in Laos(?).
    Gr., Anton&Suus.

• 25 September 2015 - 17:57

Susanne Schokker:

@Anton Hoi opa en Suus, graag gedaan :)
    Jaa ik zag toevallig een foto van mij die vrijwel hetzelfde is als één van de foto's die je me gestuurd hebt, dat laat ik als ik weer thuis ben wel even zien. Ik zit op dit moment in Chiang Mai en morgen zal m'n laatste dag hier zijn, dan ga ik nog voor een paar daagjes naar Chiang Rai en dan naar Laos.
    Bedankt, dat is leuk om te horen!

Liefs Susanne