Back in Kuraburi!!!!!!!! - Reisverslag uit Phuket, Thailand van Susanne Schokker - WaarBenJij.nu Back in Kuraburi!!!!!!!! - Reisverslag uit Phuket, Thailand van Susanne Schokker - WaarBenJij.nu

Back in Kuraburi!!!!!!!!

Door: Susanne Schokker

Blijf op de hoogte en volg Susanne

15 November 2015 | Thailand, Phuket

Woensdag 4 november ben ik vanuit Phnom Penh naar Phuket gevlogen. Met een tussenstop in Bangkok. De eerste vlucht hadden we wat last van turbulentie. Dat was mijn eerste keer turbulentie, jeeeeeeeeeetje wat spannend, ik dacht heel even dat we neer gingen storten. Maar we zijn veilig en wel geland. 's Avonds rond een uur of 10 kwam ik aan in het hostel (in Phuket Town) en ben ik meteen maar gaan slapen.
De volgende ochtend ben ik met de lokale bus naar het busstation gegaan en vanuit daar heb ik de bus naar Kuraburi genomen. Na 4 uren stapte ik met gezonde spanning en kriebels de bus uit in Kuraburi, want jaaa ik ging iedereen weer zien! Meteen naar het kantoor van Andaman Discoveries gegaan, daar even gekletst en de sleutel van Rena haar appartement gekregen zodat ik me even op kon frissen en een dutje kon doen. 's Avonds zijn we heel gezellig met zijn allen, ook de twee nieuwe vrijwilligers, uiteten geweest.

Vrijdagmorgen was het weer vroeg opstaan, want ik ging weer met de schoolbus naar school. We (Kyle, één van de vrijwilligers en ik) hoefden maar even te wachten en daar kwam de schoolbus al aan. De kinderen keken me aan en zeiden 'teacher Susan, teacher', zo lief en leuk! Eenmaal op school kwamen er meer kindjes naar me toe en hebben we wat gespeeld en gekletst tot dat het tijd was voor de ochtendceremonie. Samen met mij Kyle heb ik in de ochtend les gegeven en 's middags was het vrij spelen. Het was erg leuk om de kinderen weer te zien, zo leuk dat ik had besloten om nog twee daagjes langer te blijven. Maar eerst een weekendje naar Khao Lak met Rena.

Zaterdagmiddag kwamen we aan in Khao Lak en het begon meteen te regenen, maar gelukkig stopte het na de lunch. We zijn door Khao Lak gelopen, langs allemaal winkeltjes en naar een wat grotere supermarkt. Op de terugweg begon het weer te regenen, dus zijn we gaan schuilen, maar na een half uur werd het nog niet beter en besloten we maar weer te gaan lopen. Misschien hadden we dat eerder moeten doen, want 5 minuten nadat we begonnen met lopen werd het al veel minder, haha. 's Avonds hebben we door hele leuke straatjes gelopen, met allerlei westerse restaurantjes, zoals Italiaans, Frans, Duits en wij zijn naar een Mexicaans restaurant gegaan. Lekker gegeten en daarna een heerlijke warme douche genomen en op bed even tv gekeken.
De volgende ochtend fijn uit kunnen slapen en even een ontbijtje gehaald. Daarna zijn we naar het Nationaal Tsunami Museum geweest. Een aantal korte documentaires gezien over de tsunami en de overlevenden, indrukwekkend om te zien. Ook staat er een monument, het monument is een politieboot die tijdens de tsunami het land op is gespoeld en daar terecht is gekomen. 's Middags zijn we even naar het strand geweest en in de namiddag zijn we weer terug gegaan naar Kuraburi.

Maandag weer naar de school geweest om les te geven. Ik had het er zo naar mijn zin dat ik gevraagd heb of ik de hele week nog kon blijven en mocht lesgeven, dat was geen probleem. De afgelopen week heb ik dus nog lesgegeven. Echt een hele leuke week gehad, veel gelachen, gezongen, gedanst en af en toe een beetje streng geweest, want dat hoort er ook bij. Maar vooral de kinderen heel blij gezien met de nieuwe t-shirts die Kyle en ik voor ze hebben uitgezocht en gekocht van het verjaardagsgeld van Kyle (hij is jarig geweest en heeft geen cadeaus gevraagd, maar zijn vrienden en familie hebben hem geld toegestuurd wat hij kon gebruiken voor de Burmese Learning Center, heel gaaf). Het afscheid vrijdagmiddag was wel weer even moeilijk, nu moest ik voor de tweede keer die lieve kindjes dag zeggen. Ik zal ze nooit vergeten en hoop zeker nog een keer terug te komen.

Tijd voor weekend. Zaterdag ben ik samen met Kyle, Nicole en haar man op de fiets naar de Waterlily Conservation Day geweest. Een bloem, de 'Water Onion' die alleen in Thailand voor komt en in de maanden november en december. Allemaal mensen wilden foto's van ons maken, omdat wij als 'Farang' bij deze dag aanwezig waren. Ik voelde me net een filmster, iedereen maakte foto's, of wilde zelfs samen met ons op de foto. Leuk om een keer mee te maken. Na het bewonderen van de bloem zijn we weer terug gegaan. We hebben geluncht en daarna waren we van plan om naar een aantal tempels te gaan, helaas begon het heel hard te regenen en de hele middag, dus hebben we dat moeten overslaan. Aan het eind van de middag heb ik mijn geleende fiets teruggebracht bij Nicole. Kyle dag gezegd, want hij stond op het punt om te vertrekken naar Bangkok.
Mijn laatste avondje Kuraburi, helaas. Maar wel gezellig samen met Rena gegeten bij mijn favoriete restaurantje. Terug in het apparetment meteen gaan slapen.

Vanochtend was het dan alweer zo ver, ik vertrok uit Kuraburi naar Phuket, jammer genoeg, want ik heb echt een hele leuke tijd in Kuraburi gehad met iedereen! Dat ga ik zeker missen.
In de namiddag kwam ik aan in Phuket bij het hostel waar ik de komende twee nachten ga verblijven. 's Avonds ben ik met een wat oudere Franse vrouw over de markt gelopen, zij komt hier al jaren en wist precies wat leuk en lekker was om naar toe te gaan en te eten. Na het eten heb ik nog even fijn geskyped met mijn ouders en broertje.

Wat ik morgen ga doen weet ik nog niet, ik ga in ieder geval proberen uit te slapen, want daar ben ik wel aan toe!

Heel veel liefs vanuit Phuket Town (en ik ben bijna terug zodat jullie mijn verhalen live kunnen horen)!

xxxxxxxxxx

• 16 November 2015 - 15:16

Angela:

Wat een avonturen! Ben zo benieuwd naar meer verhalen!