Laatste schooldag en weekend - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Susanne Schokker - WaarBenJij.nu Laatste schooldag en weekend - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Susanne Schokker - WaarBenJij.nu

Laatste schooldag en weekend

Door: Susanne Schokker

Blijf op de hoogte en volg Susanne

15 September 2015 | Thailand, Bangkok

Donderdag heb ik mijn laatste dag op de school gehad. Het was een hele leuke dag en toch wel moeilijk om weg te gaan. Want als je zo lang, elke dag met de kinderen om gaat vorm je toch wel een band met ze. Aan het einde van de dag hebben we met z'n allen nog een foto gemaakt! Waarna ik naar de hoofdmeester liep en hem bedankte voor de weken. Waarop hij antwoordde: is dit je laatste dag? Geen gedag, bedankje of iets, dus aan de andere kant is het ook wel fijn om hier nu weg te gaan en eindelijk te beginnen met het rondreizen. 's Avonds nog even heerlijk gegeten bij ons favoriete en goedkope restaurantje, want zo goedkoop zullen we het niet meer tegenkomen deze reis!

Vrijdagochtend de dag is aangebroken. Mijn biologische wekker staat nog steeds op half 7, dus ben ik er maar vast uitgegaan. Spullen gepakt, ontbijtje gekocht, de werknemers van Andaman Discoveries bedankt en dag gezegd en daar ging ik dan. In mijn eentje met de bus naar Ranong. Spannend, maar toen ik eenmaal zat was het prima. Alleen werden we wel twee keer aan de kant gezet bij een controlepunt. Eerste door de politie en de tweede keer door soldaten van het leger.
Maar dat was allemaal prima en na twee en half uur kwam ik aan op het busstation in Ranong. Daar heb ik een guesthouse opgezocht waar ze me ook konden helpen met het verlengen van mijn visum. Jai de eigenaar van het guesthouse (hele aardige vrouw) heeft me naar de pier gebracht. Daar vandaan ben ik met de speedboat naar Myanmar op en neer gesjeesd. Binnen een half uur was ik weer terug en is mijn visum verlengd met 15 dagen. Door de regen kon ik eigenlijk niet zoveel doen, dus heb ik 's middags maar even een dutje gedaan. In de avond, toen de rest was gearriveerd, hebben we lekker westers gegeten.

Zaterdagochtend hebben we de boot naar Koh Phayam genomen. Eerst hebben we een scooter gehuurd en wat rond gereden. Daarna onze spullen bij het huisje gebracht waar we verbleven en naar het strand gegaan om te relaxen. 's Middags hebben we een massage gehad, heerlijk, helaas moest de tuinman net het grasmaaien. In de avond hebben we lekker gegeten bij een restaurantje aan het strand. De lucht was heel helder, dus we konden allemaal sterren zien!

Zondagmorgen heb ik een uurtje op het strand gezeten voor ons huisje samen met Sheona. Er was geen internetverbinding meer op het eiland vanwege een storm van een aantal dagen daarvoor. Daardoor konden we de rest niet bereiken. Sheona en ik hadden honger dus hadden wij alvast een ontbijtje gehaald bij het restaurant. Nadat iedereen had ontbeten, hebben we 2 kano's en 2 snorkels gehuurd en zijn we de zee opgegaan. Helaas waren er niet veel visjes te zien. Na het kanoën hebben we de scooters weer terug gebracht en hebben we geluncht met een mooi uitzicht over het strand en de pier. Daarna was het alweer tijd om op de boot richting Ranong te stappen. Waar vanuit Anne en ik 's avonds de nachtbus naar Bangkok hebben genomen.

Dit was helaas het laatste weekend met zijn allen. Ik heb een hele leuke tijd gehad met Tyron, Sheona, Chloe en Anne. Maar nu gaan Anne en ik ervan door, de eerste stop is Bangkok.

Dit bericht komt iets later dan gepland (maar beter laat dan nooit), want op dit moment zit ik al in Bangkok. Dus voor nu de groeten uit Bangkok!!

  • 15 September 2015 - 20:38

    Alice&emiel:

    He Suus

    Mooie foto's hoor !! We zijn jaloers!! Heel veel plezier op je 'vakantie' !!
    Groeten alice en emiel

  • 17 September 2015 - 08:45

    Susanne Schokker:

    @Alice&Emiel hee Alice en Emiel,
    Heel erg bedankt, dat gaat lukken!! Groetjes Susanne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Susanne

Actief sinds 22 Juni 2015
Verslag gelezen: 278
Totaal aantal bezoekers 8916

Voorgaande reizen:

12 Augustus 2015 - 19 November 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: